Εξάτμιση & Downpipe
3 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
Εξάτμιση & Downpipe
Εξάτμιση και βελτίωση - Τεχνικές πληροφόρίες
Η απελευθέρωση της εξάτμισης δίνει ιπποδύναμη μόνο μέχρι ένα σημείο. Ο απόλυτος περιορισμός δύναμης στα αυτοκίνητα με τον z16le(r/t/h) είναι η διάμετρος εξαγωγής του στροβίλου, όπως συμβαίνει με όλους τους τούρμπο-κινητήρες. Η ογκομετρική απόδοση εξαρτάται περισσότερο από τις διαστάσεις της τουρμπίνας*2 και λιγότερο από την εξάτμιση και σχεδόν καθόλου από τον καταλύτη.
Ας δούμε όμως κάποια γενικά πράγματα σε σχέση με την εξάτμιση. Αυτό που αναγκάζει την φτερωτή της τουρμπίνας να γυρίσει είναι η ταχύτητα καυσαερίων με την οποία χτυπούν επάνω της. Η ταχύτητα καυσαερίων επιτυγχάνεται από την διάμετρο των σωληνώσεων και υπάρχει μια χρυσή τομή ανάμεσα στην ταχύτητα αλλά και στο πόσο εύκολα περνάν τα καυσαέρια από την διάμετρο των σωληνώσεων. Αν έχεις πολύ μικρή διάμετρο ναι μεν τα καυσαέρια αυξάνουν την ταχύτητα τους και θα γυρίσεις την φτερωτή πιο γρήγορα και έτσι θα πετύχεις γρήγορο σπουλαριαμα αλλά από την άλλη στις ψηλές στροφές στριμώχνονται να περάσουν με αποτέλεσμα να χάνεις στο τέλος στα ψηλά, ενώ αντίθετα αν έχεις πολύ μεγάλη διατομή τότε ναι μεν δεν στριμώχνονται να περάσουν αλλά έχεις χάσει σε ταχύτητα χαμηλά που θες για να γυρίσεις την φτερωτή της τουρμπίνας πιο γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Πιο απλά, ελευθερώνοντας παραπάνω από όσο πρέπει την εξάτμιση χάνεις σε σπουλαρισμα. Στόχος μιας καλής εξάτμισης: Να πετύχουμε ταχύτητα καυσαερίων χωρίς αυτό να είναι εις βάρος του όγκου τους που προσπαθεί να περάσει από κάποια διάμετρο σωλήνας. Αλλά πως;
Είναι γνωστό ότι η ταχύτητα καυσαερίων επηρεάζεται από την θερμοκρασία τους. Για να διατηρήσεις μια δεδομένη ταχύτητα καυσαερίων, αν λάβεις υπόψη την τεράστια διαφορά θερμοκρασίας τους (όσο προχωρούν προς τα πίσω κρυώνουν), θα πρέπει θεωρητικά να έχεις σταδιακή μείωση της διαμέτρου, ώστε να αντιμετωπίσεις την μείωση όγκου των καυσαερίων. Αρά η διάμετρος του σωλήνα μπορεί να είναι και μικρότερη όσο πάμε προς τα πίσω. Ας πάμε στο downpipe: Από αυτά που έχω διαβάσει το downpipe αποτελεί έναν επιπλέον αεροδυναμικό περιορισμό στην περιστροφή της τουρμπίνας. Αυτό είναι ένα «μέσο» για να βοηθήσει συμπληρωματικά στον έλεγχο του κυκλώματος της πίεσης. Απελευθερώνοντας το downpipe αλλάζουν τα δεδομένα στροφαρίσματος της τουρμπίνας, άρα και απόδοσής της. Γι' αυτό, ένα καλοσχεδιασμένο downpipe κάνει την τουρμπίνα αγνώριστη.
*2 Ο εγκέφαλος περιέχει μοντελοποιημένο το πρότυπο λειτουργίας του κινητήρα με βάση τη ροπή. Στόχος ροπής σημαίνει ότι υπάρχει στόχος ογκομετρικής απόδοσης, δηλαδή στόχος πλήρωσης του θαλάμου καύσης που μεταφράζεται σε στόχο πίεσης τουρμπίνας με τη βοήθεια της χαρτογράφησης της ογκομετρίας και του αισθητήρα μάζας εισερχόμενου αέρα.
Η απελευθέρωση της εξάτμισης δίνει ιπποδύναμη μόνο μέχρι ένα σημείο. Ο απόλυτος περιορισμός δύναμης στα αυτοκίνητα με τον z16le(r/t/h) είναι η διάμετρος εξαγωγής του στροβίλου, όπως συμβαίνει με όλους τους τούρμπο-κινητήρες. Η ογκομετρική απόδοση εξαρτάται περισσότερο από τις διαστάσεις της τουρμπίνας*2 και λιγότερο από την εξάτμιση και σχεδόν καθόλου από τον καταλύτη.
Ας δούμε όμως κάποια γενικά πράγματα σε σχέση με την εξάτμιση. Αυτό που αναγκάζει την φτερωτή της τουρμπίνας να γυρίσει είναι η ταχύτητα καυσαερίων με την οποία χτυπούν επάνω της. Η ταχύτητα καυσαερίων επιτυγχάνεται από την διάμετρο των σωληνώσεων και υπάρχει μια χρυσή τομή ανάμεσα στην ταχύτητα αλλά και στο πόσο εύκολα περνάν τα καυσαέρια από την διάμετρο των σωληνώσεων. Αν έχεις πολύ μικρή διάμετρο ναι μεν τα καυσαέρια αυξάνουν την ταχύτητα τους και θα γυρίσεις την φτερωτή πιο γρήγορα και έτσι θα πετύχεις γρήγορο σπουλαριαμα αλλά από την άλλη στις ψηλές στροφές στριμώχνονται να περάσουν με αποτέλεσμα να χάνεις στο τέλος στα ψηλά, ενώ αντίθετα αν έχεις πολύ μεγάλη διατομή τότε ναι μεν δεν στριμώχνονται να περάσουν αλλά έχεις χάσει σε ταχύτητα χαμηλά που θες για να γυρίσεις την φτερωτή της τουρμπίνας πιο γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Πιο απλά, ελευθερώνοντας παραπάνω από όσο πρέπει την εξάτμιση χάνεις σε σπουλαρισμα. Στόχος μιας καλής εξάτμισης: Να πετύχουμε ταχύτητα καυσαερίων χωρίς αυτό να είναι εις βάρος του όγκου τους που προσπαθεί να περάσει από κάποια διάμετρο σωλήνας. Αλλά πως;
Είναι γνωστό ότι η ταχύτητα καυσαερίων επηρεάζεται από την θερμοκρασία τους. Για να διατηρήσεις μια δεδομένη ταχύτητα καυσαερίων, αν λάβεις υπόψη την τεράστια διαφορά θερμοκρασίας τους (όσο προχωρούν προς τα πίσω κρυώνουν), θα πρέπει θεωρητικά να έχεις σταδιακή μείωση της διαμέτρου, ώστε να αντιμετωπίσεις την μείωση όγκου των καυσαερίων. Αρά η διάμετρος του σωλήνα μπορεί να είναι και μικρότερη όσο πάμε προς τα πίσω. Ας πάμε στο downpipe: Από αυτά που έχω διαβάσει το downpipe αποτελεί έναν επιπλέον αεροδυναμικό περιορισμό στην περιστροφή της τουρμπίνας. Αυτό είναι ένα «μέσο» για να βοηθήσει συμπληρωματικά στον έλεγχο του κυκλώματος της πίεσης. Απελευθερώνοντας το downpipe αλλάζουν τα δεδομένα στροφαρίσματος της τουρμπίνας, άρα και απόδοσής της. Γι' αυτό, ένα καλοσχεδιασμένο downpipe κάνει την τουρμπίνα αγνώριστη.
*2 Ο εγκέφαλος περιέχει μοντελοποιημένο το πρότυπο λειτουργίας του κινητήρα με βάση τη ροπή. Στόχος ροπής σημαίνει ότι υπάρχει στόχος ογκομετρικής απόδοσης, δηλαδή στόχος πλήρωσης του θαλάμου καύσης που μεταφράζεται σε στόχο πίεσης τουρμπίνας με τη βοήθεια της χαρτογράφησης της ογκομετρίας και του αισθητήρα μάζας εισερχόμενου αέρα.
AEK21- Άνιωθος
- Αριθμός μηνυμάτων : 2279
Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2010
Ηλικία : 107
Τόπος : Москва́
Απ: Εξάτμιση & Downpipe
ωραιο αρθρο, καλες πληροφοριες..για τις εξατμισεις γενικα ηξερα κατι λιγα..αλλα τα εμπλουτησα τωρα...
σαν γενικες πληροφοριες καλο ειναι να το γνωριζει ο οποιοσδηποτε...
στο πρακτικο κομματι τωρα..νομιζω οτι για να ασχοληθεις με ενα αμαξι περαν των εργοστασιακων του χαρακτηριστικων, πρεπει να ειναι και το καταλληλο αμαξι...δεν ειναι σε ολα τα αμαξια συμφερουσες οι αλλαγες-φτιαξιμο...
εχω ενα φιλο στη βεροια που ηθελε να φτιαξει ενα saxo...ενταξει εξωτερικα ισως να ηταν ωραιο..αλλα επειδη εχω οδηγησει saxo, μετα τα 120 νομιζες οτι θα αρχισουν να φευγουν οι λαμαρινες απο το αμαξι και θα αρχισει να πεταει ...οποτε οσο και να το φτιαξεις δεν νομιζω οτι μπορει να αλλαξουν το κεντρο βαρους του, η σταθεροτητα του κτλ κτλ...ακομα και κινητηρα να του αλλαξεις και να βαλεις αλλα ελαστικα..η γενικη του συμπεριφορα δυσκολα θα βελτιωθει πολυ...
παντως εντος θεματος η εξατμιση μπορει να βελτιωσει κατα πολυ την αποδοση του οποιου αμαξιου...αρκει να θες να πειραματιστεις..
πολυ καλο θα ηταν να αρχιζαμε να κανουμε πιο πολλα engineering θεματα στο φορουμ...
σαν γενικες πληροφοριες καλο ειναι να το γνωριζει ο οποιοσδηποτε...
στο πρακτικο κομματι τωρα..νομιζω οτι για να ασχοληθεις με ενα αμαξι περαν των εργοστασιακων του χαρακτηριστικων, πρεπει να ειναι και το καταλληλο αμαξι...δεν ειναι σε ολα τα αμαξια συμφερουσες οι αλλαγες-φτιαξιμο...
εχω ενα φιλο στη βεροια που ηθελε να φτιαξει ενα saxo...ενταξει εξωτερικα ισως να ηταν ωραιο..αλλα επειδη εχω οδηγησει saxo, μετα τα 120 νομιζες οτι θα αρχισουν να φευγουν οι λαμαρινες απο το αμαξι και θα αρχισει να πεταει ...οποτε οσο και να το φτιαξεις δεν νομιζω οτι μπορει να αλλαξουν το κεντρο βαρους του, η σταθεροτητα του κτλ κτλ...ακομα και κινητηρα να του αλλαξεις και να βαλεις αλλα ελαστικα..η γενικη του συμπεριφορα δυσκολα θα βελτιωθει πολυ...
παντως εντος θεματος η εξατμιση μπορει να βελτιωσει κατα πολυ την αποδοση του οποιου αμαξιου...αρκει να θες να πειραματιστεις..
πολυ καλο θα ηταν να αρχιζαμε να κανουμε πιο πολλα engineering θεματα στο φορουμ...
Phoenix- Moderator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1535
Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2010
Ηλικία : 33
Τόπος : Βεροια
Απ: Εξάτμιση & Downpipe
Συμφωνώ σε αυτό που λες ότι πρέπει να ταιριάζει το είδος του αμαξιού. Γι' αυτό και στα WRC που είναι επιστήμονες, δεν διαλέγουν να φτιάξουν ότι κι ότι.
Γενικά είμαι της άποψης ότι αν θες sport αμάξι πάρε μαμίσιο sport και φτιάξε αυτό. Θα δώσεις κάτι παραπάνω αλλά θα αντέχει. Όλα τα υπόλοιπα αμάξια είναι μόνο για εξωτερικές μετατροπές.
Πάντως, αλλαγή εξάτμισης μπορεί να δώσει μέχρι 15-50 άλογα ανάλογα με τον κινητήρα. Αν αλλάξεις και πρόγραμμα στον εγκέφαλο βάζεις άλλα 50 (αν και πάλι εξαρτάται από τον κινητήρα). Οπότε έχεις +65 τουλάχιστον. Βέβαια για να πειράξεις τον εγκέφαλο πρέπει να ξέρεις τεχνικό που να ξέρει από αυτά, γιατί μπορεί να στα γαμήσει όλα και να πατάς φρένο και να ανοίγουν οι υαλοκαθαριστήρες.
edit: Αφού σ'άρεσε θα ανεβάσω κι άλλα σχετικά. Να τρολλάρουμε και Joseph.
Γενικά είμαι της άποψης ότι αν θες sport αμάξι πάρε μαμίσιο sport και φτιάξε αυτό. Θα δώσεις κάτι παραπάνω αλλά θα αντέχει. Όλα τα υπόλοιπα αμάξια είναι μόνο για εξωτερικές μετατροπές.
Πάντως, αλλαγή εξάτμισης μπορεί να δώσει μέχρι 15-50 άλογα ανάλογα με τον κινητήρα. Αν αλλάξεις και πρόγραμμα στον εγκέφαλο βάζεις άλλα 50 (αν και πάλι εξαρτάται από τον κινητήρα). Οπότε έχεις +65 τουλάχιστον. Βέβαια για να πειράξεις τον εγκέφαλο πρέπει να ξέρεις τεχνικό που να ξέρει από αυτά, γιατί μπορεί να στα γαμήσει όλα και να πατάς φρένο και να ανοίγουν οι υαλοκαθαριστήρες.
edit: Αφού σ'άρεσε θα ανεβάσω κι άλλα σχετικά. Να τρολλάρουμε και Joseph.
AEK21- Άνιωθος
- Αριθμός μηνυμάτων : 2279
Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2010
Ηλικία : 107
Τόπος : Москва́
Απ: Εξάτμιση & Downpipe
Στο Corolla που είχα δοκιμάσει downpipe, δεν κέρδισε πολλή ιπποδύναμη. Δεν ξέρω αν έγινε και σωστά η δουλειά, βέβαια, γιατί ο τεχνικός μαζί με τον οποίον ασχοληθήκαμε δεν ξέρω αν σκαμπάζει και πολλά (για τις δικές μου γνώσεις καλύτερα να μη μιλήσω)...
Anyway, καλή φάση γενικά αλλά αν έδινα τόσα λεφτά όσα λες, AEK21, για αμάξι, δεν ξέρω αν θα τολμούσα να το πολυ"πειράξω". Κάτι σαν το iPhone σου που δεν το σπας.
Anyway, καλή φάση γενικά αλλά αν έδινα τόσα λεφτά όσα λες, AEK21, για αμάξι, δεν ξέρω αν θα τολμούσα να το πολυ"πειράξω". Κάτι σαν το iPhone σου που δεν το σπας.
Joseph- Admin
- Αριθμός μηνυμάτων : 2242
Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2010
Τόπος : Θεσσαλονίκη
Απ: Εξάτμιση & Downpipe
τωρα αυτο ηταν troll?...γιατι ετσι μου φανηκε...
το αμαξι δεν συγκρινεται με το iphone...το να πειραξεις ενα αμαξι εστω και στο ελαχιστο ειναι κατι απλο..δεν προκειται να κανεις ζημια στο αμαξι (αν βεβαια ξερεις τι να κανεις και που να πας...)...το iphone ειναι κατι διαφορετικο εντελως...πιο θεωρητικο...πιο στοχαστικο..
το αμαξι δεν συγκρινεται με το iphone...το να πειραξεις ενα αμαξι εστω και στο ελαχιστο ειναι κατι απλο..δεν προκειται να κανεις ζημια στο αμαξι (αν βεβαια ξερεις τι να κανεις και που να πας...)...το iphone ειναι κατι διαφορετικο εντελως...πιο θεωρητικο...πιο στοχαστικο..
Phoenix- Moderator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1535
Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2010
Ηλικία : 33
Τόπος : Βεροια
Απ: Εξάτμιση & Downpipe
Phoenix έγραψε:τωρα αυτο ηταν troll?...γιατι ετσι μου φανηκε...
Ε ναι ρε! Τι λες να είχε Corolla?
>Κάτι σαν το iPhone σου που δεν το σπας
>υπονοείς ότι η σχέση μου με το iPhone είναι όπως η σχέση σου με τα αυτοκίνητα
>mfw
AEK21- Άνιωθος
- Αριθμός μηνυμάτων : 2279
Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2010
Ηλικία : 107
Τόπος : Москва́
Απ: Εξάτμιση & Downpipe
Corolla οδηγεί ο πατέρας μου.
Joseph- Admin
- Αριθμός μηνυμάτων : 2242
Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2010
Τόπος : Θεσσαλονίκη
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης